Eindbazen aan het woord, Wouter Koolmees | GURUZ

Eindbazen aan het woord, Wouter Koolmees

21 augustus 2023

Hoe laten wij als Stichting Guruz zien dat het mbo gewoon geweldig is?

Dat doen we door onze "eindbazen aan 't woord" filmpjes. 

Ons doel is natuurlijk het verkleinen van het kennisgat tussen mbo-onderwijs en bedrijfsleven. Maar zoals de meeste mensen inmiddels wel weten maken we ons ook sterk voor een beter mbo-imago! En dat start niet in de buitenwereld. Laten zien dat het mbo geweldig is start voornamelijk binnen. In de klassen, bij alle mbo-studenten.

Guruz maakt online gastcolleges bij de gaafste bedrijven van Nederland. En daarom bedachten we "Eindbazen aan 't woord". Als we toch op locatie aan het filmen zijn "lenen" we de CEO of voorzitter van bestuur even en vuren we 3 vragen af op hem of haar.

1. Wie ben je?
2. Wat doen jullie hier?
3. Wat gebeurt er als er morgen geen mbo'ers meer werken in je organisatie?

Met name die derde vraag is bijzonder relevant als je aan wilt geven hoe belangrijk- en geweldig het mbo is. En hoe gaaf is het dan als je ook de President-directeur van NS weet te charteren, Wouter Koolmees. 



Wouter Koolmees is sinds november 2022 gestart in zijn rol bij NS, daarvoor was hij Minister van Sociale Zaken & Werkgelegenheid. We zijn bij Guruz heel blij met zowel de gave online gastcolleges over techniek in de trein als de eindbazen aan 't woord video van NS. 

Aanrader: bekijk op Guruz ook de andere Eindbazen aan 't woord video's van onder andere: 

Alfred Vos - CEO VolkerWessels
Nicol van Hoof - Algemeen Directeur van Hoof Groep
Marlies Visser - COO Alliander
More to come..

Nog één keer over ons:

Met onze non-profit stichting Guruz als “missing link” maken we het Nederlandse mbo beter en helpen we het bedrijfsleven met hun employer branding in het mbo. Guruz maakt briljante online gastcolleges van bedrijven en stelt deze ter beschikking aan alle mbo's van Nederland. Zo versterken we samen het mbo imago. Guruz is mede mogelijk gemaakt door founding partners: Driessen en DIT Personeel.