24 september 2024
Het zal je vast niet ontgaan zijn: de video’s van Guruz over Lotje, het meisje dat haar middelbare schooladvies krijgt en haar ouders die daar duidelijk iets van vinden. Deze video’s zijn óók de juryleden van de Galjaardprijs niet ontgaan, want Guruz zit bij de laatste 10 genomineerde inzendingen! De Galjaardprijs wordt uitgereikt aan een initiatief op het gebied van publieke communicatie met een maatschappelijke bijdrage vanuit alle organisaties. In dit blog vertellen we je meer over de video’s van Lotje en waarom deze zo goed aansluiten bij de doelstelling van de Galjaardprijs.
Pulse
Het doorlopende project “Pulse” van Guruz zet zich samen met andere organisaties in voor een sterker imago van het (v)mbo. (v)mbo-ers worden nogal eens bestempeld als de domme doelgroep of de doelgroep waar op neer gekeken wordt. En dat terwijl de top 20 schaarste beroepen in Nederland bestaan uit (v)mbo-banen! Nederlandse ouders vinden het (v)mbo prima, maar niet voor hun eigen kind. Met het project “Pulse” willen we heel Nederland laten discussiëren en nadenken over het (v)mbo-imago. Nederland heeft keihard vakspecialisten nodig, dus laten we het gesprek met ouders-van-naar-de-middelbaar-schoolgaande kinderen aan gaan, want dáár begint de loopbaan naar vakspecialist!
Het doel van Lotje
Het slechte imago van (v)mbo is niet ontstaan van de een op de andere dag. Dit betekent dat we het imago ook niet in 3 maanden helemaal kunnen oppoetsen. Het vuurtje moet blijven branden! Dat is de reden dat Guruz is begonnen met het maken van unieke korte en krachtige filmpjes die te zien zijn op LinkedIn en TikTok. De inhoud bevat bewust humor om aan te tonen dat project “Pulse” niet vanuit een slachtoffer positie werkt, maar juist vanuit kracht.
Bekijk de filmpjes van Lotje nog een keer
Lotje 1
Lotje 2
Klein budget, grote impact
Project Pulse is inspirerend omdat er met micro-budgetten macro-views bereikt worden. Ons kleine team zet zich hard in om de buzz rondom het mbo-imago te verspreiden. En heeft zelfs bekende Nederlanders weten te strikken om mee te werken aan deze missie! En het bereik spreekt voor zich: video 1 heeft meer dan 2 miljoen views opgeleverd en video 2 heeft nu meer dan 1 miljoen views!
Project vol innovatie
Guruz is ontzettend vereerd om in de running te zijn voor de Galjaardprijs 2024. Maar stiekem snappen we het ook wel. De projectaanpak van “Pulse” ademt innovatie. Het doel is om 4 keer per jaar unieke content te lanceren om succesvol te blijven. Beiden producties zijn mede mogelijk gemaakt door diverse partners, zoals: Techsharks, Stichting Hightech Helmond de Peel, KPN, Stichting Platforms VMBO en Play to Work.
Op naar project 3, want ‘Pulse” is here to stay en hopelijk binnenkort trotse winnaar van de Galjaardprijs 2024!
Nog een keer over ons!
Met onze non-profit stichting Guruz als “missing link” maken we het Nederlandse mbo beter en helpen we het bedrijfsleven met hun employer branding in het mbo. Guruz maakt briljante online gastcolleges van bedrijven en stelt deze ter beschikking aan alle mbo's van Nederland. Zo versterken we samen het mbo imago. Guruz is mede mogelijk gemaakt door founding partners: Driessen en DIT Personeel.